Marco Evers werkt drieënhalf jaar bij Computrain. Van salesmanagement tot businessdevelopment: hij heeft gedurende zijn carrière gependeld tussen verschillende rollen, maar zijn hart ligt bij klantcontact. En daar is hij in zijn huidige rol bij Computrain dag in dag uit mee bezig.
Ik heb een brede ervaring in IT-opleidingenland en heb bij verschillende opleiders gewerkt. Ik kende de visie van het management van Computrain uit een eerdere rol. Het gaat niet alléén om het vullen van de klassen, maar juist om te begrijpen wat de klant precies wil. Zo sluiten onze oplossingen altijd aan bij de doelstellingen van de klant en leveren we gegarandeerd kwaliteit. De diensten die Computrain kan leveren, zoals het creëren van roadmaps, sluiten perfect aan bij mijn eigen visie. Daarbij staat kwaliteit voorop. Maar ook een goede samenwerking met bijvoorbeeld Microsoft draagt bij aan het creëren van leeroplossingen die klanten echt verder helpen.
Ik heb veel contact met klanten. Ze komen vaak met heel concrete vragen. Ik wil dié training. Mijn vraag is dan vaak: waarom? Klanten komen zo meestal tot de conclusie dat ze wel weten wat ze willen bereiken, maar niet weten welke trainingen daarbij horen. Na een goede business analyse blijkt vaak dat de training die zij noemen niet een oplossing is die aansluit bij de organisatievraag.
Dat is ook de basis van het maken van onze volledige roadmaps. Deze roadmaps bestaan uit leerpaden, waarmee de medewerkers alle benodigde kennis en skills opdoen om doelstellingen te kunnen behalen. Die roadmaps kunnen bestaan uit de meest uiteenlopende Computrain-trainingen, maar ook uit trainingen die andere opleiders of de organisatie zelf in huis hebben. Van Excel tot Power BI en van Agile werken tot Ethical hacking en DASA. We zorgen ervoor dat de wensen van de klant van het begin tot het einde worden opgenomen én geleverd.
Ons trainingsaanbod verandert snel met de vraag vanuit organisaties mee. De automatisering is in volle gang, waardoor functies steeds complexer worden. En minder mensen vervullen steeds meer complexe rollen. De IT-wereld vraagt nog altijd veel professionals, de carrièremogelijkheden zijn eindeloos. Veel partijen laten medewerkers omscholen; omdat de organisatiebehoefte verandert, maar ook omdat IT’ers zelf een andere weg in willen slaan.
Zo verzorgen we bijvoorbeeld veel trainingen waarmee medewerkers zich verdiepen in de agile-werkwijze. De traditionele watervalmethode waarin grote projecten altijd werden uitgevoerd, is langzamerhand door deze werkwijze vervangen. Dankzij kleine iteraties kun je snel inspringen op gewijzigde vragen van de organisatie.
IT-rollen verdwijnen veelal niet, maar ze veranderen heel snel. Zo ziet een beheerfunctie er nu heel anders uit dan een paar jaar geleden en is het een must om kennis van de Cloud in huis te hebben. En ineens werd data heel belangrijk. Zo ontstaan veel nieuwe rollen. We weten niet wat voor ontwikkelingen volgend jaar ontstaan; dat maakt mijn werk leuk en afwisselend. Maar één ding blijft altijd belangrijk: Kwaliteit, gewone dingen ongewoon goed doen.