Na afloop van deze training bezit je alle vaardigheden die nodig zijn om een lerende organisatie te worden die continu streeft naar verbetering aan de hand van effectieve strategische (in)richting. Ook weet je de invloed en impact van digitalisering aan de hand van invloeden vanuit agile, DevOps en lean om hiermee je IT-organisatie en het support zo wendbaar mogelijk te maken.
Jouw resultaat
Na afloop van deze training:
- Heb je kennis van en inzicht in de concepten van Direct, Plan and Improve
- Weet je wat de rol is van Governance, Risk and Compliance (GRC) in het Service Value System (SVS)
- Weet je de belangrijkste principes en methoden ten aanzien van de voortdurende verbetering van de IT-service-inrichting inclusief de communicatie en het beheren van organisatieveranderingen
- Heb je inzicht in hoe value streams en practices gestuurd, gepland en verbeterd kunnen worden
Voor wie
Je bent verantwoordelijk voor of betrokken bij het inrichten en beheren van IT-servicemanagement binnen je organisatie. Bijvoorbeeld in de rol van IT-servicemanager, IT-consultant, change of delivery manager, DevOps teamlid of (tweedelijns) servicedeskmedewerker.
Aanpak
Deze ITIL® 4-training wordt gegeven op basis van de theorie, met uitstappen naar de praktijk, een case, (groeps)opdrachten en praktijkgerelateerde discussies. Zo worden de ITIL®-concepten concreet en toepasbaar gemaakt voor de praktijk.
Voorkennis
Je hebt ervaring met IT-servicemanagement en bent in het bezit van het certificaat ITIL® 4 Foundation.
Studiemateriaal
Tijdens de training wordt gebruikgemaakt van geaccrediteerd Engelstalig studiemateriaal. Dit omvat hand-outs en een boek. Hiermee kun je je na de training optimaal verder voorbereiden op het officiële examen ITIL® 4 Strategist Direct, Plan and Improve. Tevens beschik je over een zeer moderne online leeromgeving. Deze omgeving bevat alle informatie die je voor de training nodig hebt. Daarnaast kun je makkelijk communiceren met de overige deelnemers.